5 veckor efter flytten

Det är så lustigt att bo här i Karlstad. På ett sätt känns det som om jag har bott här i hundra år och inte i fem veckor. På ett annat sätt känns det som om jag fortfarande bor kvar i Arvika och att det här bara är ett extra långt besök. Det sistnämnda beror väl antagligen på att jag många gånger bott här på sommaren och sedan åkt tillbaka till Arvika så fort skolan dragit igång på hösten. Fast just det, den här gången kommer inte skolan att dra igång igen till hösten. I alla fall inte en skola där jag är kvar som elev. Konstigt.
 
Imôra ska vi åka till Arvika för att städa ur lägenheten. En sista dag som "boende" i Arvika, med andra ord. På måndag är det dags för slutbesiktning och efter det ska nycklarna lämnas in. Vad händer sedan? Ja, då återstår väl bara att få i ordning här hemma. Det står lite still på den fronten för sekunden, eftersom vi väntar på att få vår nya soffa hemkörd. Vi har väntat på den sedan vi flyttade hit. Leveranstiden skulle vara 6-8 veckor, så jag hoppas att vi får den snart. Det vore skönt att slippa sitta på en obekväm stol. En fin påskpresent kanske?
 
För övrigt ska ni få se bilder på lägenheten, men inte förrän den är klar. Utan gardiner, tavlor och inredningssaker är den inte så himla spännande på bild.



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback