Sportlovsveckan

Facebook-bilder från Shlmsdagen - Gamla Stan / Naturhistoriska museet.
 
 
Denna veckan har vi haft sportlov. Det är en av fördelarna med att vara lärare - att få lite extra lov då och då. Dock är det ju så att en lärare jobbar 45 timmar i veckan istället för 40 timmar, så egentligen är dessa lovveckor inarbetad arbetstid. Det brukar folk ha lite svårt att förstå ibland... För min del, som är timanställd, är också alla lov obetalda. Det är en himla tur att jag har två jobb.
 
Har i alla fall haft en fantastisk sportlovsvecka! Vädret har varit toppen och jag har hunnit med precis det jag velat. Vi har packat ur och rensat fler kartonger, slängt massor av skräp, vilat och umgåtts med trevliga människor. I måndags var min danslärare här på besök och i tisdags åkte vi till Stockholm över dagen tillsammans med Emil och Erica. Där hann vi med både Naturhistoriska museet, Gamla Stan och lite shopping vid T-centralen. Helt underbar vecka, med andra ord!
 
Imôra börjar jag att jobba igen. Ska bli skönt att få lite mer pengar i plånboken, men hade gärna haft en veckas lov till!



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback