Jobbet här hemma

Hej, hopp, hallå! Idag har jag påbörjat en göra-tusen-sysslor-på-en-gång-dag. Någon gång i veckan försöker jag att ta itu med saker, så att jag slipper oroa mig med att hinna med. Just nu handlar det om att fixa allting inför mitt lite drygt två veckors långa sommarlov och också inför sommarjobbet. Ett sommarjobb har jag nämligen fått, vilket jag är väldigt tacksam över, då jag inte hört ett ljud från de andra jobben jag sökt. Sommarjobbet kommer att vara på ett äldreboende en mil ifrån lägenheten. Jag ska gå mina första introduktionsdagar om en och en halv vecka och då också läsa en del extra kurser för att lära mig det nya dataprogrammet osv.
 
Hur som helst, så kanske jag också ska berätta vad jag fixar med för saker här hemma. Det finns säkert fler punkter på listan som bör läggas till, men man måste ju börja någonstans! Idag ska jag alltså fixa dessa uppgifter:
 
· Ringa bilfirman för att boka tid för byte av framruta.
· Skriva ett antal jobbmail
· Städa i lägenheten
· Handla mat
· Boka tvättid
· Planera morgondagens lektioner
· Skriva jobbansökan
· Stryka skjortor
 
Överstrukna punkter har redan fixats.
 



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback