Maj månad

Som vanligt springer tiden iväg. I den här takten fyller jag nog 80 år om tre dagar. Så vad har hänt hittills under maj månad? Månaden började med en dunderförkylning, som självklart bröt ut på Valborgsmässoafton. Första maj låg jag däckad i sängen och efter det var det bara att kämpa iväg till jobbet ändå. Frisk blev jag inte förrän efter en och en halv vecka. När jag tillfrisknat fick vi besök här hemma av både Cissi, Jeppe och Johan. Tillsammans med dem hade vi en underbar helg (för en gångs skull utan regn), då vi åkte en sväng till Mariebergsskogen, åt på Texas Longhorn och bara umgicks.
 
Efter den helgen har mitt liv mest handlat om att söka jobb till hösten. Hittills har jag fått iväg 11 ansökningar, men det kommer att bli fler. Jag hoppas verkligen på att få respons, så att jag klarar mig ekonomiskt till hösten.
 
I tisdags hade förresten mina estetelever sin årliga vårkonsert. Som vanligt blev det en mastodontdag med arbete från 9.00-21.30 (plus två timmars bilkörning ovanpå det), men resultatet var toppen! Eleverna har jobbat på bra i år! För att se lite bilder från konserten kan ni klicka här och här. Kan ni se hur många bilder jag är med på? ;)



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback