Toyota Yaris

Vårt nya vrålåk!
 
 
Alla vet nog vid det här laget hur mycket min bil brukar krångla. En dag UTAN bilkrångel är vid det här laget väldigt ovanlig. Senaste inlämningen av bilen var i augusti - då den inte gått igenom besiktningen. Vid den lagningen, som väl för övrigt var den femte eller sjätte detta året, skulle tre saker fixas. Fem dagar efter jag fått bilen tillbaka insåg jag att två nya problem dykt upp. Efter ett samtal med vår privata bilmekaniker fick jag erkänna att det här inte gick längre. Lagningen av bilen skulle kosta mer än den var värd.
 
Såklart har det inte varit ett lämpligt tillfälle att köpa en ny bil. Fast... När är det det? Efter en del letande har vi hittat ett bra köp för oss. Vi satsar denna gång på en Toyota Yaris, ett märke som förhoppningsvis är mer hållbart än Seat. Idag har vi hämtat den från bilhandlaren. Känns hur bra som helst att inte behöva gå ut till min gamla bil nästa gång vi ska köra iväg. Halleluja!



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback