Första advent i Oskarshamn

 
 
Åh, vad mycket man hinner att göra på en helg! Det var en riktigt mysig och julig utflykt ner till Oskarshamn! Vi började färden ner med att åka förbi min mormor och morfar, som ligger begravda på en kyrkogård utanför Vänersborg. Jag hade inte varit där på flera år, så det var roligt att få komma dit. Kyrkogården var täckt av ett djupt lager snö, men vi pulsade fram till rätt plats utan större problem. Efter besöket vid kyrkogården hittade vi mitt himmelrike - nämligen Julstugan! En affär som sålde bara julsaker! Jag var inte lite nöjd efter att ha vandrat runt i den butiken!

Vi hann också med ett ordentligt snöväder innan vi var framme i Oskarshamn. Väl där ägnade vi helgen åt att gå på (och spela på) dop, umgås med familjen Nordh samt njuta av snön. Hade en riktigt fin helg! Skulle bara önska att bilen inte gått sönder på vägen hem och det hade varit snö här hemma också!



Kommentarer
Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback