Klôviga Lylv är framme igen

Vaknade imorse med åtta färska myggbett. Måste ha lockat fram en hel myggkoloni under natten. Dagens i-landsproblem, tänkte jag och steg upp ur sängen. Det var fantastiskt bra väder, så vad passade bättre än att ta en liten tur till storasyster för att ligga i solen? Gjorde mig därför i ordning och gick ut till bilen. Kan ju för informations skull meddela att min bil inte har luftkonditionering, vilket gör att den brukar vara lite småljummen när det är 32 grader i skuggan. Därför drog jag naturligtvis ner fönsterrutorna. Kras! Nej, det där ljudet lät inte direkt normalt. Det var det inte heller. Lite efterforskning senare kunde jag konstatera att min fönsterruta bak på bilen inte gick att dra upp igen. Den gled gladeligen ner hur jag än gjorde. Jaha ja, där hade alltså hela hissanordningen pajat. Mysigt.

Jag körde vidare till storasyster, där vi ägnade en stund i solen. Passade på att ta fram vattenspridaren. Det var så skönt att svalka av sig i den! Till slut var jag dock tvungen att stänga av vattnet. En vanlig människa hade nog gått fram till kranen felfritt. Jag gjorde icke det. Istället trampade jag snett och kan nu konstatera att jag har en vrickad fot eller något liknande. Lite komiskt att se två systrar gå omkring med stödbandage på varsin fot, kan jag meddela.

Nåväl, jag hittade i alla fall mitt försvunna armband! Alltid något!



Kommentarer
sosso
2009-06-29 kl 20:11:10 http://zuzu.blogg.se/

Haha nej men lylvis då... Hoppas foten repar sig snart :/

Vad bra att du hittade armbandet förresten! Vart låg det?

Nordh
2009-06-30 kl 10:50:44

Suck...

Det krävs verkligen en Ylva för att lyckas med det..;)

Hoppas foten blir bra snart igen...

Men vart hittade du armbandet egentligen?

Hade det gömt sig i gitarrfodralet? :P

Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback