En av livets små händelser

Så var det dags att tvätta de där kläderna jag inte hann med senast. Jag gick mot tvättstugan med tveksamma steg. Hade ingen vidare lust med ett nytt gräl. Mötte tvättskräcken redan utanför porten. Denna gången var det en trevlig tvättskräck. Okej då, det kanske kunde gå vägen...

Allt gick väl. I alla fall ända tills jag skulle återvända till stugan för att hänga upp min tvätt. Såg att vaktmästaren gick ett par steg före mig med en vaskrensare i högsta hugg. Oh no... Det bådade inte gott. Väl framme kunde jag konstatera att golvet runt tvättmaskinerna badade i vatten. Jaha ja, en propp i avloppet alltså. Under de närmsta minuterna fick jag dessutom bevittna hur TRE vaktmästare försökte ordna upp det hela. Intressant. ;)

Dagens slutsats: Dags att döpa om min blogg till en tvättblogg. Alla händelser i mitt liv verkar utspela sig innanför de där väggarna.



Kommentarer
Nordh
2009-09-23 kl 14:58:00

Haha, du kanske borde skapa en tvättstugeblogg.. ;)

Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback