En Karlstadtur med bilkrångel

Jag spenderade gårdagen i Karlstad. Tog en tur dit med bilen för att hälsa på min kära Cathrine. Vi hade en mysig dag tillsammans med mycket tedrickande och tjôtande, precis som det ska vara! Det var väldigt längesedan vi fick umgås ordentligt, vilket gjorde att jag uppskattade träffen desto mer!

Efter umgänget hade jag ett ärende inne i Karlstad, där jag dessutom skulle hämta upp Fredrik och Jesper, som gått i affärer under dagen. Stannade för att tanka på väg in till centrum. Så var det ju bara det där med att mitt lås på bilen har gått sönder. Upptäckte för några dagar sedan att det inte gick att låsa upp bilen med centrallåset längre, utan var tvungen att låsa upp varje dörr manuellt. Vad jag däremot inte tänkt på, var att tankluckan också låses upp med hjälp av centrallåset! Jag stod alltså där på macken och upptäckte att tankluckan var låst. Bensinen var i princip slut. Panik! Efter många telefonsamtal och turer, fick jag hjälp av en snäll kille på Lecab. Han lyckades få upp luckan med hjälp av en skruvmejsel. Så med 1 liter bensin kvar, fick jag äntligen tanka full tank.

Ja, vi kan ju alla räkna ut att det är dags att lämna in bilen nu igen...



Kommentarer
sosso
2011-03-01 kl 14:57:25 http://zuzu.blogg.se/

Men usch vilket skit! Hoppas det går bra med bilen och att det inte blir för dyrt...

Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback