Den där bilen

Nu är bilskrället inlämnad på bilservice. Dock inte på grund av låskrånglet. I början av förra veckan återupplivade låset sig själv och fungerade plötsligt helt normalt igen. Tyvärr fick jag inte glädja mig över det särskilt länge.

Under fredagseftermiddagen skulle jag in till stan och handla diverse mat och dryck inför helgens bravader. På väg in till stan hörde jag ett kraftligt ljud. Kopplingsvajern gick av. Fick stanna bilen hastigt. Ibland är det bra att ha med sig tre starka karlar i bilen. De hjälpte mig att skjuta på bilen tills den stannade tryggt på en parkering. Efter en stunds diskuterande, ringde vi efter hjälp. Snälla Tuba-Fredrik kom och hjälpte mig att bogsera bilen till bilservicen. Där fick jag veta att mekanikerna gått hem för fem minuter sedan. Var därmed tvungen att lämna bilen där.

För en stund sedan ringde de från bilservicen och bekräftade vad jag redan misstänkte - att kopplingsvajern gått av. De hade inga delar inne, men kan förhoppningsvis fixa bilen under morgondagen. Jag håller tummarna.



Kommentarer
Cathrine
2011-03-07 kl 20:30:12

Stackars min Lylvis och din bil!!! Inte rättvist och kul.

Kommentera inlägget här
Namn
Kom ihåg mig?
E-postadress (publiceras ej)

URL/Bloggadress

Kommentar

Trackback